martes, 20 de mayo de 2014

2.5. Anàlisi de recursos d’aula


 JUSTIFICACIÓ DELS RECURSOS

Aquest recull de recursos estan agrupats segons les diferents sessions que realitzarem al llarg de la Unitat didàctica. D’aquesta manera es facilita la tasca del professors a l’hora de cercar aquells recursos que es treballaran a cada sessió. Per a cadascun dels materials presentats es planteja una activitat i com es podria utilitzar el recurs dins d’aquesta.
Cal ressaltar que els recursos utilitzats estan a disponibilitat d’incorporar canvis metodològics si el mestre ho creu més factible, sempre i quan aquest s’asseguri de que la nova eina estarà a l’abast dels alumnes.

Per últim, cal dir que hem escollit aquests recursos perquè considerem que són els més adients per la realització de cada tasca educativa. A més a més, el fet de tenir en compte recursos humans, com els avis, i físics, com recursos TIC, facilitarà la interacció dels alumnes en cada sessió. 

A continuació, presenten una taula on s'especifica els recursos que s'utilitzaran a cada sessió, no obstant això, cal dir que també estan explicitats al final de les explicacions cada sessió de la unitat didàctica. 


SESSIONS
RECURSOS UTILITZATS
Sessió 1: Ens traslladem al passat!
-       KPSI
-       Fotografies de Francisco Ontañón
-       Pauta d’anàlisi iconogràfic i iconològic (pel docent)
Sessió 2: Som artistes!
-       Material divers per crear les obres d’art del futur (pinzell, pintura, llapis de colors, material reciclat…) en funció dels interessos dels alumnes.
-       Fotografies de Francisco Ontañón
Sessió 3: Què volem saber dels avis?
-       Fotografies que porten els infants del passat dels seus avis
-       Llistat de preguntes que proporciona el docent
Sessió 4: Elaborem un itinerari
-       Internet, sobretot “Google Maps”
Sessió 5: Fem de reporters
-       Mapa de l’itinerari
-       Càmera de fotos, mòbil o gravadora de so
-       Entrevista realitzada als avis
-       Col·laboració dels avis (recurs humà)
-       Ordinador per recollir les dades extreta de l’entrevista
Sessió 6: Interpretem les dades
-       Documents de l’ajuntament: piràmides de població o demogràfiques dels anys seixanta
Sessió 7: Parlem-ne entre tots
-       Entrevistes realitzades als avis de la residència per explicar els resultats obtinguts pels grups a la resta de la classe
Sessió 8: Inspeccionem el passat
-       Informació extreta de les entrevistes dels avis
-       Mural elaborat conjuntament per la classe
-       Fotografies extretes d’Internet o pròpies dels alumnes relacionades amb els factors que condicionen l’envelliment de la població
Sessió 9: Valoració dels avis
-       Graella de coavaluació per a cada alumne
Sessió 10 i 11: Demògrafs per dos dies
-       Documents adquirits a l’Ajuntament sobre les piràmides demogràfiques
-       Material necessari per elaborar les dues piràmides de població (cartolines, capses de cartró, plàstics, plastilina, pintura, taps…)
Sessió 12: Planifiquem la jornada amb els avis
-       Tallers amb els materials necessaris
Sessió 13: Un dia amb els avis
-       Tallers preparats per part dels alumnes i els avis
 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario